Thursday, February 4, 2010 By: biro dakwah JPP

Pembuka Bicara




Assalamualaikum...



Salam Mahabbah....

Salam Perjuangan...

Salam Penghijrahan...



Alhamdulillah....


Tanggal 2010, ALLAH masih memberi nikmat buat hamba2Nya di bumi IPG-KPI ini.

segala puji2an untuk ALLAH s.w.t dan selawat serta salam buat Rasul Junjungan, Nabi Muhammad S.A.W...

Sekali lagi segala puji-pujian kpd ALLAH S.W.T kerana dengan nikmat pinjamanNya ini, dengan segala kemudahan dan kesempatan yang diberikan olehNya, akhirnya, blog 'Biro Dakwah JPP' dapat di'lahir'kan semula.. semoga blog ini mampu menjadi wasilah buat smua pelatih guru IPG-KPI utk menjadi saksi pergerakan kami di biro Dakwah ini.Insya Allah.

Tiadalah upaya kami melainkan dengan izinNya dan sokongan sahabat-sahabat semua... semoga taklifan yang kami bawa ini mampu kami lunaskan dgn sebaiknya. Seiring demi mngharapkan keredhaan ALLAH s.w.t.




Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: "Setiap kamu adalah pemimpin dan setiap kamu akan ditanya mengenai kepimpinannya. Imam (Ketua Negara) adalah pemimpin dan akan ditanya mengenai kepimpinannya, Suami (bapa) adalah pemimpin dan akan ditanya mengenai kepimpinannya, Wanita pemimpin di rumah suaminya dan akan ditanya mengenai kepimpinannya, Orang Gaji adalah pemimpin kepada harta benda yang diamanahkan kepadanya dan dia akan ditanya mengenai kepimpinannya. Tiap-tiap kamu adalah pemimpin dan kamu akan ditanya mengenai kepimpinan kamu". (Hadis Riwayat al-Bukhari, Muslim, Abu Daud, al-Tirmizi dan Ahmad)


0 comments:

Post a Comment